Därför vill du ha en egen Storyplan

Sagan om dig själv. Den som får dina ögon att blixtra och får människor att slå sig ner och lyssna på just dig i det sociala flödesbruset. Den som kommer från ditt innersta, tar sig ut och bär med sig en bit av din själ på vägen – som ger omvärlden spännande ledtrådar till vem du är.

Storyn som skapar kontakt och bygger samarbeten eftersom den väcker energi, magi, igenkänning och känns genuin, sann och äkta.

Varför vill du ha en egen Storyplan och vad kan du använda den till? Och varför är det fint och bra och kraftfullt att levandegöra din berättelse?

Jo. Det ska jag berätta för dig. Nu.

Storyplanen – personlig storytelling när den är som roligast

  • Att berätta din story handlar inte bara om att kommunicera ditt företagande. Det kanske till och med är sekundärt för dig? Att äga sin story handlar främst om ryggrad, självförtroende och stolthet. Det finns en energi i att sträcka på sig, tala om för sig själv och andra – “Jag vet varför jag gör det jag gör, jag vet hur jag kom hit – och jag bestämmer vart jag ska“.
  • Att känna sin historia är att också kunna påverka hur den berättas framåt. Ingen vet bättre än du själv vad du är kapabel till och vilka dina drömmar är. Att känna din story ökar chanserna att du faktiskt dras till platser och samarbeten som gynnar dig och din person. Låt ingen annan definiera vem du är och vad du klarar av – berätta din version. Det är den enda som betyder något. Och den förändras hela tiden i takt med din egen utveckling.
  • Det skapar meningsfullhet att berätta sin historia. Det placerar oss som människor. Vi blir en del av helheten – men visar också tydligt att vi är unika i all vår allmängiltighet. Det som förenar oss är önskan att få ta plats med vår berättelse. Våra berättelser gör det giltigt att vara oss själva.
  • Att gå igenom storyprocessen är omöjligt utan att få perspektiv på saker och ting. Det blir tydligt varför du gjort vissa val – som företagare och människa. Du ser mönster och upptäcker saker du inte kunnat se tidigare.
  • Storyplanen blir din följeslagare, din externa ryggrad som du plockar fram i stunder av förvirring. Vad håller jag på med? Och varför? Allt finns i din berättelse.
  • Om du driver eget företag och vill kommunicera på ett genuint, öppet och kreativt sätt är det Storyplanen du använder. Den blir ditt ankare och en personlig ledsagare när du letar efter och formulerar berättelserna du vill få ut i din kommunikation och ditt nätverkande. Du får till och med hjälp att kartlägga vilka kanaler som passar dig bäst.
  • Och sist men inte minst – det vi ofta glömmer bort, men som egentligen är det viktigaste av allt för att få saker gjorda: det är roligt. Så ha kul när du jobbar dig igenom flödet. Då får du ett resultat som rockar utöver det vanliga.

Om du inte redan har Storyplanen är det här du kirrar en egen version. 

Kör hårt, lycka till och keep on telling your story!

Jobba med din kreativitet!

12-veckorsprogram i kreativitet

– med skrivande som metod –

Du jobbar med olika aspekter av din kreativitet under tolv veckor – med skrivandet som metod. Varje vecka får du en kortare text samt tre övningar att utföra som lyfter olika vinklar och för dig framåt i arbetet med dig själv som kreativ person.

1 200 kr

Storyplanen

– kreativ kommunikationsplan –

Storyplanen är ett enkelt frågebaserat flöde som stöttar dig som egenföretagare i processen att skapa en kommunikationsplan – baserad på din personliga storytelling.

250 kr

[pmpro_advanced_levels layout="div" layout="2col" back_link="0" discount_code="1" ]

Lämna ett svar